Kelebek Etkisi İle Beyinleri Zorlayan Oyun: Life Is Strange
Herkese merhaba bu yazımda
3 milyondan fazla dijital kopya satarak ve eleştirmenlerin çoğundan
olumlu yorumlar alarak popülerleşen oyun Life Is Strange'i tanıtacağım.
Oyun 2015 yılında Dontnod Entertainment ve Square Enix tarafından yapılır. Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 ve
Xbox One versiyonları mevcuttur ve Linux ve macOS versiyonları Feral Interactive tarafından yayımlanır.
Konusu adlı fotoğrafçılık hobisi olan ailesinden uzakta lise
öğrencisi Maxine Caufield’in zamanda yolculuk yapabildiğini keşfetmesi ve her
kararının kelebek etkisini oluşturmasıdır.
Yaklaşan bir fırtınayı öngördükten sonra Max, kasabanın yok
olmasını önlemek için sorumluluk alır. Oyuncunun eylemleri anlatıyı
değiştirmektedir ve bu gidişat bir kez zamanda geri seyahat edilince verilen
kararı değiştirerek yeniden şekillendirilebilir.
Oyun Max'in büyük bir hortum tarafından yıkılan bir deniz
fenerinin yanında gözlerini açmasıyla başlar. Aniden Mark Jefferson'ın
fotoğrafçılık dersinde uyanır. Uyandıktan bir süre sonra teneffüs zili çalar,
lavaboya gittiğinde bir adamın bir kıza silah çektiğini ve vurduğunu görür. Bir
anda geçmişe, derse döner ve zamanı geriye sarabildiğini fark eder.
Oynanabilirlik olarak1; Life Is Strange 3. bakış açısından
oynanan sinematik bir oyundur. Zaman sarma mekaniği, alınan zamanda yapılan her
işlemi yinelemeyi sağlar. Oyuncu incelemek, görevler almak ve çevreye
değişiklik yapma şeklinde bulmacayı çözme sağlayan nesnelerle etkileşimde
olabilir. Zamanda seyahate çıkmadan önce toplanan öğeler olaydan
gerçekleştikten sonra da envanterde tutulmaktadır.
Oyuncu Arcadia Bay'de çeşitli yerleri keşfedebilir ve
oynanamayan karakterlerle iletişime geçebilir. Diyalogta bulunan seçimler kısa
ya da uzun vadeli sonuçlar doğurarak hikâyeyi etkilemektedir. Yapılan
seçimlerin her biri kısa vadede iyi bir şeye, sonrasında kötü bir şeye
dönüşebilir.
Oyunun en ilgi çekici yanlarından biri yapılabilecek çok
şeyin olmasıdır. Örneğin görünen her posteri incelemek, bitki sulamak, herhangi
bir kişiyle konuşmak, gitar çalmak ve diğer birçok şey özgürce
yapılabilmektedir.
Oyun 5 bölümden oluşmaktadır. Oyunun her bölümünde oyuncuyu
sürekli ters köşeye iten şeyler olur.
Oyunun ödülleri şöyledir:
| Yıl | Ödül | Kategori | Aday gösterilen(ler) | Sonuç | Kyn. |
|---|---|---|---|---|---|
| 2015 | Develop Industry Excellence Ödülleri | Yeni Oyunlar IP – PC/konsol | Life Is Strange | Kazandı | [5] |
| Anlatı Kullanımı | Kazandı | ||||
| Golden Joystick Ödülleri | En İyi Orijinal Oyun | İkincilik | [6] | ||
| En İyi Hikâye Anlatımı | İkincilik | ||||
| En İyi Ses | İkincilik | ||||
| En İyi Oyun Anı | Kate'i Kurtarmak | Üçüncülük | |||
| Yılın Performansı | Chloe rolünde Ashly Burch | Kazandı | |||
| Yılın Oyunu | Life Is Strange | Üçüncülük | |||
| Global Game Ödülleri | En İyi Macera | Life Is Strange – Bölüm 1 | Kazandı | [7] | |
| En İyi Hikâye | İkincilik | ||||
| En İyi Orijinal Oyun | Kazandı | ||||
| Yılın Oyunu | İkincilik | ||||
| The Game Ödülleri | En İyi Anlatı | Life Is Strange | Adaylık | [8] | |
| En İyi Performans | Chloe rolünde Ashly Burch | Adaylık | |||
| Games for Change | Life Is Strange | Kazandı | |||
| PlayStation Resmi Dergisi | En İyi Episodik Macera | Kazandı | [9] | ||
| En İyi An | Bölüm 2 sonucu | Kazandı | |||
| Vice Canada'nın 2015'in Top 20 video oyunları | En İyi Oyun | Life Is Strange | Dördüncülük | [10] | |
| Vulture'nin 2015'in Top 10 video oyunları | Kazandı | [11] | |||
| Red Bull Games'in 2015'in Top 10 video oyunları | İkincilik | [12] | |||
| Polygon'un 2015'in Oyunları | Yılın Oyunu | Yedincilik | [13] | ||
| Destructoid'in 2015'in En İyileri | En İyi Xbox One Oyunu | Adaylık | [14][15] | ||
| Eurogamer'ın 2015'in Top 10 video oyunları | En İyi Oyun | Onuncu | [16] | ||
| Ars Technica | Sekizinci | [17] | |||
| Giant Bomb | En İyi An veya Sekans | Bölüm 2'nin sonu | İkincilik | [18] | |
| 2016 | New Statesman'in 2015'in Top 10 video oyunları | En İyi Oyun | Life Is Strange | Kazandı | [19] |
| Hardcore Gamer'ın 2015'in En İyileri | En İyi Macera Oyunu | İkincilik | [20] | ||
| PlayStation Blog'un 2015'in En İyileri | En İyi PS4 Oyunu | Adaylık | [21][22] | ||
| En İyi Hikâye | İkincilik | ||||
| En İyi Soundtrack | İkincilik | ||||
| En İyi Sadece-Dijital Yayım | İkincilik | ||||
| D.I.C.E. Ödülleri | Oyun Yönetimindeki Üstün Başarı | Adaylık | [23][24] | ||
| Yılın Macera Oyunu | Adaylık | ||||
| Karakter Yaratımındaki Üstün Başarı | Maxine Caulfield | Adaylık | |||
| Game Developers Choice Ödülleri | Oyuncu Ödülü | Life Is Strange | Kazandı | [25] | |
| SXSW Gaming Ödülleri | Anlatımdaki Mükemmellik | Adaylık | [26][27] | ||
| Most Promising New Intellectual Property | Adaylık | ||||
| Matthew Crump Cultural Innovation Award | Adaylık | ||||
| National Academy of Video Game Trade Reviewers | Art Direction, Contemporary | Adaylık | [28] | ||
| Character Design | Kazandı | ||||
| Direction in a Game Cinema | Adaylık | ||||
| Game Design, New IP | Adaylık | ||||
| Original Light Mix Score, New IP | Kazandı | ||||
| Song, Original or Adapted | Life Is Strange – "To All of You" | Kazandı | |||
| Song Collection | Life Is Strange | Adaylık | |||
| Writing in a Drama | Adaylık | ||||
| Game, Original Adventure | Adaylık | ||||
| British Academy Games Awards | Best Game | Adaylık | [29] | ||
| Game Innovation | Adaylık | ||||
| Original Property | Adaylık | ||||
| Performer | Ashly Burch | Adaylık | |||
| Story | Life Is Strange | Kazandı | |||
| Peabody-Facebook Futures of Media Awards | Excellence and Innovation in Digital Storytelling | Kazandı | [30] | ||
| The Games for Change Awards | Game of the Year | Kazandı | [31][32] | ||
| Most Significant Impact | Kazandı | ||||
| Best Gameplay | Adaylık | ||||
| Most Innovative | Adaylık | ||||
| Japan Game Awards | Game Designers Award | Kazandı | [33] | ||
| Apple's Best of 2016 | Game of the Year | Kazandı | [34] | ||
| Steam Awards | "I’m Not Crying, There’s Something In My Eye" | Adaylık | [35][36] |




Yorumlar
Yorum Gönder